Saturday, June 15, 2013

jom cerita - bantai jer la apa yang terpikir hehehhe

kisah ni tak de kene mengene ngan korang, aku atau sape-sape pun... (peace no war)

jam sekarang menginjak ke pukul 5.30 petang... argh!!! dah time ni... aku berlari anak mengejar punch card yang tak jauh 5m dari tempat aku berdiri. ketak - bunyi punch card!!!! alhamdulillah... bisik hati ku.
sampai ke tempat letak motor aku terus menghenjut pedal motor dan meneruskan destinasi tempat yang mesti aku tujui - rumah...
dalam perjalanan pulang kerumah... pelbagai persoalan terkeluar didalam benak kepalaku uhm... lupakan la semua tuh. masalah kerja letak je kat opis takkan la nak bawak kat rumah kot... bisik hatiku.
Assalamualaikum!!! kubuka pintu rumah dan ku masuk tanpa berfikir banyak ku bersandar malas di sofa -  tertido.
hmm... kalau bukan pasal kau la perut memang sampai ke esok la aku tidur... aku tersenyum bersendirian dan kubuka tudung saji untuk melihat masakkan yang ada. Mak!!! boleh buat air teh - kataku. aku capai surat khabar pagi tadi ku belek satu persatu haiz... takde cerita best.
..........................................................................
setelah selesai aku menyegegerakan suapan nasi yang ada di pingan aku terus membasuh tangan dan ku toleh sebentar melihat di kotak television dan kulihat keluargaku yang sedang syok melihat cerita korea. argh biarkan je la boleh tengok kat dalam youtube.  mana taknye langan streamyx dari TMNET tapi tak gunakan sepenuhnya keperluan yang ada kalau takat nak tengok facebook je nak buat apa ye tak.
..........................................................................
ku tekan pada button yang ada di PC dengan menggunakan ibu jari kaki kananku dan aku terus duduk untuk menunggu sistem OS untuk terus ke program windows. dengan bantuan tetikus (mouse) ku gerakkan curses mouse untuk terus tekan internet connection agar dapat aku menerusi alam maya yang dikatakan ibu ilmu moden buat masakini. argh layan facebook jela lah. bukak bloger tak tau nak tulis ape tido kot lepas ni.
.......................................................................
Mak!!!! jeritku.... esok mak ngan aya ada pergi mana - mana tak. takde kot kata mak ku. aku biarkan pcku terbuka dan terus menolak badanku ke tilam yang agak keras (nak kene beli baru kot - selalu sakit belakang) - tertido.
.......................................................................
handphone dan speaker pc aku menjerit macam nak gila agar aku terjaga dari tidoku. huh... nasib baik aku pandai buat setting dalam komputer ni ada gak alarm dalam pc ni. untung tak payah beli jam. argh... baru pukul 6.30 pagi rupanya... bisik hatiku. huwaaa!!!!!! adoi hai... menangis lagi budak ni. biarkan je la. malas aku nak campur tangan pasal diorang nih. Dania Shakila dan Danish Rabbani yang baru sampai aku dengar sedang sibuk bersiap untuk pergi ke sekolah. hehehe teringat aku time 1st time aku pergi sekolah maybe aku dulu macam tu kot... bisik hatiku.
.......................................................................
ku capai towel yang berada di tangga dan aku terus bergegas ke bawah untuk pergi ke toilet untuk mandi. aku merasakan sepasang mata kecil sedang melihatku dari bawah. kubuat seperti takde apa - apa namun kudengar suara manja dari suara si anak kecil itu - Dayana Balqis. aku membatalkan untuk mandi dan ku pergi ke wheelchair lalu ku angkat. dia tersenyum... aku membalas senyumannya. wa.wa.waaa..awaaa lalal la alal waaaaa.. daripada bunyi suaranya tapi aku paham kehendaknya ku berjalan pusing ke segala penjuru rumahku. dari ruang tamu- dapur-bilik (ambil masa 10min kot) lalu kuletak kembali ke dalam wheelchair dan kuteruskan hajatku untuk mandi bagi bersiap sedia unutk ke pejabat.
.....................................................................
***kang kalau ada masa aku cerita pulak pasal pejabat aku


No comments:

Post a Comment

just comment apa saja dan saya akan try jawab apa2 aje...