Sunday, June 16, 2013

Hari ini hari ahad

Ugh... Kenapa lah awal sangat bangun nih, hari ni kan hari ahad. Baik aku sambung tidur. Bisikku didalam hati....
Alahai mata tutup la... oi la kepala toksah la mengada-ngada nak pikir. Aku bergerak keluar rumah untuk menghirup udara malam yang dingin sekitar 3.00 pagi. Kunyalakan rokok dan ku sandarkan badan di kerusi malas yang terletak dibalkoni rumah.
...................................................
Nak sambung tidur... tak boleh. Aku ketepikan segala perkara negatif yang terkeluar dari kepala aku. Cerita pasal kerja biarlah kat opis jer. Kalau pasal family... takde apa-apa kot. Dah tu aku nak termenungkan pasal apa? Ku ambil handphone dari bilik dan dengan pantas tanganku mengerakkan keatas kebawah screen di permukaan screen berkenaan. Uhmm... layan facebook la tengok apa yang ada kat dalam tu.
.....................................................
Ntah apa-apa lah diorang cerita dalam facebook ni. Ada certain aku paham ada pulak tu satu hapak pun aku tak paham. Buat-buat paham jer la... logo berbentuk tangan aku tekan-like... seronok la diorang dapat kumpul like banyak-banyak dah jadi macam pertandingan la pulak.
......................................................
Allahuakhbar ×3....
Laungan azan subuh memecahkan kesunyian pagi yang hening. Lama jugak aku melayan facebook nih. Bisikku didalam hati. Aku buka program winamp dan kudengar sebentar 1 lagu sebelum turun kebawah untuk mandi dan sarapan.
........................................................
Setelah siap sembahyang subuh aku trun kebawah dan kucari remote tv dan astro. Takde bende yang best la... lepak balik kat bilik layan game lagi best... urgh... semua dah habis la segala jenis quest dah complete nak buat macam mana ni. Takkan nak start balik kot. Lalu aku mengambil keputusan untuk memulakan semula game tetapi jenis action yang agak susah.
........................................................
Mie!!! Mak menjerit. Ye apa mak. Balasku ringkas. Pergi ambil baju mak nak lipat ni. Tanpa membalas aku mengambil baju-baju kering yang terletak atas sofa. Lalu ku bawa turun kebawah dan ku letakkan di diatas sofa yang terletak tak jauh daripada mak.
........................................................

No comments:

Post a Comment

just comment apa saja dan saya akan try jawab apa2 aje...