Monday, June 17, 2013

Hidup kene fun

Aku nak tanya berapa umur korang. Kalau budak baru 10-15 tahun mungkin tak berapa faham kot. Tapi aku nak bertanya kepada mereka yang dah masuk umur 20-40an...

1. Selama korang hiduplah apa yang korang dah buat.
2. Selama korang hidup apa bakti yang dah korang kasi kat negara @ negeri yang korang duduk selama ni.
3. Selama tempoh korang travel kat negara @ negeri orang apa yang korang hingat dan bende2 best yang dah korang buat.
4. Selama korang hiduplah ada tak korang amalkan apa yang korang dah belajar kat sekolah atau kat institusi tinggi...
5. Selama korang hiduplah... ada tak korang dapat senyum kan muka mak ngan bapak korang.
6. Selama korang hiduplah...

Kalau aku nak citer bendealah yang ada kat atas ni sebenarnya banyak lagi persoalan yang ada dalam kepala otak aku. Sebenarnya aku nak korang faham tujuan aku tulis kat sini adakah hidup only for fun jer tanpa ada sebarang usaha dan peluh keringat untuk orang kat sekeliling korang.
Kalau korang kata kat aku memang aku tak dapat nak ceritakan kat korang tapi aku just nak korang faham tu jer... (anyway guys I not perfect person)

Bende yang senang aku letakkan kat sini adalah
1. Ikhlas
2. Amanah
3. Jujur
4. Sikap berfikiran terbuka memberi dan menerima.
Dan banyak lagi perkara-perkara positive yang boleh aku letakkan kat sini.

Sebagai contoh... kalau korang ikhlas tapi tak jujur ataupun amanah korang takkan dapat memenangi hati kawan ataupun lawan. Ye tak...
Tepuk dada tanya selera...

Ok guys peace no war...

No comments:

Post a Comment

just comment apa saja dan saya akan try jawab apa2 aje...